ICE Speedway

Wystawę Ja Motocyklista będzie można zobaczyć już w najbliższy piątek i sobotę podczas Finału Drużynowych Mistrzostw Świata w wyścigach motocyklowych na lodzie  ICE Speedway Sanok 2013

24

Szukajcie nas na mieście! Mimo lata nie próżnujemy, a działamy!! Ruszyliśmy z kampanią społeczną:  „Motocykliści są wśród nas”.

Jej celem jest uświadomienie wszystkim użytkownikom dróg, że my motocykliści to tacy  sami ludzie, jak oni. Spotykamy się  na co dzień – kiedy odbieramy dzieci ze szkoły, gdy odwiedzamy przychodnię lekarską, gdy robimy codzienne zakupy lub jesteśmy w kościele.

Stomatolog, lekarz, ksiądz – to niektóre z osób, które zobaczycie na plakatach naszej kampanii. Chcemy poprzez naszą  akcję przyczynić się do zwiększenia wzajemnego szacunku użytkowników ruchu drogowego i redukcji agresywnych zachowań wobec motocyklistów. Chodzi o to, byśmy wszyscy zachowywali się wobec siebie na drodze bardziej ludzko, otwarcie i z szacunkiem, a nie kierowali się negatywnymi stereotypami.

W naszej galerii znajdziecie zdjęcia z kampanii która rusza również w Polskę, od morza aż do Tatr.

Fotograf: www.ArekMarkowicz.pl

Design: www.bigrabbit.pl

Według danych Komendy Głównej Policji, ilość motocykli na polskich drogach w ciągu ostatnich 6 lat zwiększyła się niemal o połowę z ok. 826 000 w roku 2007 do ok. 1 200 000 w roku 2012. Wzrost ten dostrzegalny jest również w liczbie wypadków z ich udziałem, która w 2007 roku wynosiła 1228 by w 2012 r. osiągnąć wielkość 2368. Ponadto dla kierowców motocykli zaliczanych do niechronionych użytkowników dróg, ryzyko urazu w wypadku jest pięciokrotnie wyższe, a utraty życia dwudziestopięciokrotnie, niż dla kierowców samochodów (wg. amerykańskiego urzędu ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego, NHTSA – National Highway Traffic Safety Administration). Rzadko jednak mówi się faktycznych przyczynach tragedii z udziałem kierowców jednośladów. Okazuje się natomiast, że w zdecydowanej większości dotyczą one nie tyle rozwijanej przez motocyklistów prędkości, co braku koncentracji kierowców samochodów, ich świadomości na temat powodowanych zagrożeń, czy samej kultury jazdy. Panujące w społeczeństwie stereotypy o motocyklistach – niesłusznie osądzanych ‘dawcami nerek’, wywołują negatywne reakcje i nastawienie społeczne zarówno na drogach, jak i poza nimi. Brakuje pozytywnych kampanii społecznych i przekazów medialnych zmieniających ten obraz. Bycie motocyklistą nie oznacza lekkomyślności, czy braku dojrzałości. Na motocyklach jeżdżą pielęgniarki, lekarze, prawnicy, sklepikarze, nauczyciele, przedszkolanki, właściciele firm i drobni przedsiębiorcy, a nawet księża. Czy to, że kochają motocykle zaburza ich intelekt, obniża profesjonalizm, czy działa destrukcyjnie na wykonywane specjalizacje?Wszyscy pragniemy poczucia bezpieczeństwa. W działaniach kierujemy się rozsądkiem i doświadczeniem, a kompetencja jest często wyznacznikiem zaufania przy wyborze usług poszczególnych fachowców. Nie pozwólmy, aby fałszywe stereotypy przekreślały motocyklistów jako pełnowartościowych ludzi!

Kampania społeczna „Motocykliści są wśród nas” ma na celu przełamanie dotychczasowych schematów myślenia o motocyklistach, a w konsekwencji zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Umieszczone na fotografiach sylwetki osób – w kaskach motocyklowych – w ich codziennych środowiskach pracy, mają zwrócić uwagę na szacunek, jakim poza ulicą obdarzamy ludzi jeżdżących na motocyklach. Cenimy ich za profesjonalizm i wykonywaną pracę.

Oni dbają o nasze życie podczas pracy, my zadbajmy o nich poza nią – na drodze, gdy z pasji, zamiłowania lub chęci dotarcia do celu, zakładają na głowę kask. Szanujmy się w pracy i na drodze.

Cele kampanii:

– zmiana schematów społecznego myślenia o motocyklistach, jak o ‘dawcach nerek’,

– zmiana percepcji wizerunku motocyklisty na pozytywny,

– akceptacja motocyklistów w ruchu drogowym,

– promowanie pozytywnych wzorców zachowań wobec kierowców motocykli,

– redukcja agresywnych zachowań na drodze pomiędzy kierowcami samochodów i motocykli,

– promowanie wzajemnego szacunku pomiędzy kierowcami motocykli i samochodów,

– integracja wszystkich użytkowników dróg w ramach podnoszenia bezpieczeństwa i niwelowania ilości wypadków.

Kampania powstała dzięki zaangażowaniu i pomocy wielu osób, w tym fotografa Arkadiusza Markowicza www.aremarkowicz.pl, zespołu graficznego Big Rabbit www.bigrabbit.pl oraz AMS S.A., który został partnerem akcji. Patronat honorowy nad kampanią objęła również Komenda Główna Policji oraz Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie.

Od lipca do października 2013, plakaty kampanii będzie można zobaczyć na CityInfo TV w autobusach i metrze, na słupach ogłoszeniowych oraz backlightach w różnych miastach Polski, w tym: w Warszawie, Krakowie i Trójmieście.”