O godz. 14.00 na pl. Bankowym w Warszawie, 7 sierpnia, rozpoczęliśmy protest motocyklistów.
W ramach akcji „Motocykle na buspasy” zgromadzeni przed Urzędem Miasta domagali się umożliwienia kierowcom jednośladów poruszania się po strefie zarezerwowanej dziś wyłącznie dla autobusów i taksówek. Walka o buspasy dla motocyklistów w Warszawie zaczęła się na dobre. Pod ratuszem na Pl. Bankowym zebrało się ok 300 motocyklistów, którzy pomimo tej godziny, przybyli na miejsce i dali się usłyszeć. Wszystko odbyło się sprawnie, bez incydentów, bez blokowania ruchu, grzecznie i kulturalnie. Poczekaliśmy do ok godz. 15 na osoby, które dojeżdżały, a następnie udaliśmy się złożyć petycję. W tak zwanym międzyczasie zebrani na miejscu koledzy i koleżanki, zrobili hałas 😉 Po wszystkim zwolniliśmy parking i wszyscy rozjechali się również bez blokowania ruchu w okolicy.
Organizatorem akcji jest Celina Perskiewicz, Tomasz Jurek, Jacek Durlik, Paweł Lenarczyk oraz Marek Maciejczyk z grupy motocyklowej motoFerajna i Paweł Szpala, Krzysztof Rzepecki i Agata Lewandowska, reprezentujący Fundację Jednym Śladem. Fot. Grzegorz Rutkowski #MnB, Agencja Gazeta.
Wiadomość z 27 września 2017 r.
Długo czekaliśmy na takie informacje. Od wiosny motocykliści jeżdżący po Warszawie będą mogli legalnie korzystać z buspasów. Na początek zostaną „uwolnione” buspasy na ul. Radzymińskiej i Trasie Łazienkowskiej. Warszawscy urzędnicy długo byli nieugięci i choć momentami sytuacja wydawała się beznadziejna, wreszcie nastąpił przełom. Światełko w tunelu pojawiło się już, gdy Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie zlecił wykonanie specjalnych badań Politechnice Warszawskiej. W wyniku badań ustalono, że motocykliści jeżdżąc po buspasach jeżdzą uważniej, bezpieczniej i znacznie rzadziej przekraczają dozwoloną prędkość, niż jeżdżąc poza buspasami. Po opublikowaniu wyników badań rzecznik prasowy ZTM – Igor Krajnow – powiedział: „Wbrew temu, co wcześniej myśleliśmy, z analiz wynika, że wpuszczenie motocyklistów na buspasy nie spowolniłoby ruchu i byłoby bezpieczne.”
Niedługo później Wiceprezydent m. st. Warszawy napisała na swoim facebooku, że motocykle pojawią się na stołecznych buspasach od wiosny 2018.
Legalnie po buspasach motocykliści mogą już jeździć w wielu miastach w całej Polsce. Należą do nich m.in. Gdańsk, Kraków, czy Łódź, która niejednokrotnie zasłynęła w ostatnich latach, jako miasto przyjazne motocyklistom. Cieszymy się, że w tej sprawie Warszawa idzie w ślady innych miast.